Strony

03 marca 2015

Filmowo: Pięćdziesiąt twarzy Greya

Anastasia Steele jest młodą studentką literatury, która przeprowadza wywiad z intrygującym Christianem Greyem - milionerem i przedsiębiorcą. Dziewczyna jest zafascynowana inteligentnym i przystojnym mężczyzną, który robi na niej niesamowite wrażenie, jednak gdy ich spotkanie dobiega końca, stara się o nim zapomnieć. Grey zjawia się jednak w sklepie, w którym dorywczo pracuje Anastasia i prosi o kolejne spotkanie. Studentka zgadza się - tym samym wkracza w niebezpieczny świat pożądania, erotyki i głęboko skrywanych pragnień.


Książki nie czytałam i jakoś nie mam na nią ochoty, ale film z ciekawości, by dowiedzieć się czemu sale kinowe są tak oblegane, obejrzałałam. Ekranizacja mimo słabej oceny, zarobiła miliony dolarów w bardzo krótkim czasie.

Historia zaczyna się jak klasyczny romans – cicha dziewczyna poznaje tajemniczego bogacza. Twórcom nie udało ukazać się rodzącego się uczucia pomiędzy Aną a Christianem. Brakuje pomiędzy aktorami chemii, która urealniła całą tą sytuację. Dziewczyna po prostu godzi się na wszystko, momentami tylko z niewielkim oporem. Aktorstwo Johnson i Dorana bardzo kuleje. Odnosiłam wrażenie, że wszystkie kwestie wypowiadane przez nich dwóch są bardzo sztywne i utrzymane w tym samym tonie.

Niektóre sceny wywoływały na mojej twarzy uśmiech, nie ze względu na to, że mi się podobały, tylko dlatego, że były tak śmieszne, a momentami nawet nie potrafiłam się powstrzymać i wybuchałam śmiechem. Ale są też sceny przyjemne dla oka – jak na przykład randki Anastasii i Christiana.

W całym filmie podobała mi się najbardziej muzyka, a zwłaszcza piosenka Ellie Goulding "Love Me Like You Do". Film taki sobie, na jeden raz. 


Reżyseria: Sam Taylor-Johnson
Scenariusz: Kelly Marcel
Gatunek: melodramat
Producent: USA
Premiera: 13 lutego 2015 (Polska)/9 lutego 2015 (świat)
Czas trwania: 2h 4 min.
Tytuł oryginalny: Fifty Shades of Grey

Obsada:
Dakota Johnson – Anastasia Steele
Jamie Doran – Christian Grey
Jennifer Ehle – Carla May Wilks
Eloise Mumford – Kate Kavanagh
Victor Rasuk – Jose Rodriguez
Luke Grimes – Elliot Grey
Maria Gay Harden – Dr Grace Grey
Rita Ora – Mia Grey

Zwiastun:
 

4 komentarze:

  1. Książkę czytałam i parskałam przy niej co stronę, śmieszyła mnie ta żenada.. Film obejrzę z czystej ciekawości, może już niedługo jak będę mieć gorszy dzień, co by się pobrechtać trochę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Alicją P. jedyne co mnie dziwi to to, że ludzie byli tak podekscytowani premierą tego filmu, że nie wiem czy szli na niego tylko i wyłącznie dlatego aby popatrzeć na gołe tyłki głównych aktorów czy dlatego, że chcieli zobaczyć na własne oczy najgorszą żenadę w świecie kina (ok może nie najgorszą bo uwierzcie widziałam gorsze, ale ten fil mnie jest jakimś wyjątkiem)
    Zapraszam do siebie : http://wszystko-i-nic-zeleg.blogspot.com/
    dopiero zaczynam więc proszę nie oceniajcie mnie źle
    ps super blog... szczerze zachęciłaś mnie już do przeczytania sporo książek więc mój stosik rośnie i może pojawi się więcej recenzji na mim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był po prostu jeden wielki szał.. W niektórych kinach nie było już na seanse z tym filmem miejsc...
      P. S. cieszę się, że zachęciłam Cię do przeczytania tych pozycji :D i witam w blogosferze :)

      Usuń

Drogi Czytelniku/Czytelniczko!
Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że Wam się podoba :D A skoro już tu zajrzałeś/aś zostaw proszę po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi bardzo miło przeczytać każdy i postaram się odpowiedzieć na wszystkie. Będą one także świetną zachętą do dalszej pracy :D. A jeśli masz jakieś pytanie - nie bój się go zadać ;)
Grace Holloway